Три стовбця

Богдан Хмельницький - дар керівника
Богдан Хмельницький - дар керівника

7 видів обдарованостей людей:

· Пророк

· Учитель

· Бізнесмен

· Служитель

· Благовісник

· Керівник

· Благодійник

Соціоніка вивчає свідому частину психологічних особливостей кожної людини, але багато вчених також стверджують, що у людей є також і підсвідомі особливості, без яких людей не можливо глибоко зрозуміти і вивчити. Згідно їх досліджень, усі люди мають лише одну з цих 7 характеристик. Можна прагнути в собі розвинути усі ці дари, але з самого початку і до кінця життя буде значно переважати один дар. Чому це називається даром? Тому що, це те, до чого людина має схильність з дитинства і при правильному вихованні та розвитку своїх сильних якостей може досягнути високих досягнень у тій сфері, яка притаманна саме цьому дару. Це доводить наш перелік яскравих прикладів тих людей, які реалізували своє покликання у тому дарі, який їм був притаманний. Саме тому дуже важливо якомога раніше визначати ким є Ваша дитина, переконуватися у цьому з роками, і спрямовувати її у те навчання (коли прийде до цього час), яке максимально розкриє її потенціал.

Розуміння того хто ми є дає нам змогу не ставити нереалістичні цілі щодо себе та оточуючих нас людей, навчає ефективним стилям керівництва, що може полегшити роботу великих корпоративних чи бізнесових груп та компаній.

Від того, що люди не знають добре хто вони і на що вони здатні, не бачать як їм прокладати свій власний шлях до успіху - виникає відчуття розчарування, яке з часом переростає у депресію. Від цього багато підлітків мають проблеми із своїми батьками та ровесниками, що не рідко закінчується самогубством. Але вихід є! І він чудовий!

Одна з ключових цілей нашого клубу розвитку особистості «Лев» - допомогти Вам і Вашим близьким у визначенні Ваших дарів та типів особистостей, пояснити як вони гармонізують між собою, як краще зрозуміти себе та інших, в яких сферах життя Вам буде краще застосовувати свої здібності, що виходять з особливостей Ваших характеристик та як це Вас наблизить до здійснення Вашої мрії, приведе Вас до успіху у житті.

Керівник клубу:

Олександр Олександрович Шиманський

+38 098 333 07 12

bestway@ukr.net

Благодійник:


1. Дає особисту і емоційну підтримку. Відповідає на емоційні потреби. Спонукає всіх мати правильне ставлення до людей. Має дуже м'яке серце.
2. Дуже сприйнятлива, співчутлива і чуйна людина.
3. Більш звернений до людей з емоційними потрясіннями, ніж до тих, у кого є фізичні проблеми.
4. Є здатність втішати і давати зцілення тим, у кого є біль.
5. Володіє великим терпінням.
6. Дуже жертовний. Це майже неможливо для нього сказати "ні", якщо він бачить когось в нужді.
7. Легко може заплакати.
8. Автоматично притягує до себе схожих людей, так як має з ними схожі якості.
9. Розвинене почуття до прекрасного - до поезії, музики, мистецтва і т. д.
10. Уважний, пам'ятає про особливі події.
11. Можуть бути труднощі бути твердим, встановлювати дисципліну, або комусь протистояти.
12. Не є "твердою особистістю" до тих пір, поки не побачить, що це може допомогти комусь стати впевненим.
13. У своєму бажанні втішити може ігнорувати значення страждання в процесі особистісного розвитку іншої людини.
14. Через свої турботи про проблеми чужих людей, може випустити з уваги потреби близьких до нього людей, у яких так само є потреби.

17. Дуже легко скористатися благодійниками, тому що вони сильно покладаються на свої почуття.
18. Вони поблажливі до інших і можуть придумувати виправдання за їх погані справи.
19. Благодійник швидше за все покладається на емоції, ніж на логіку в прийнятті рішень.
20. Він може бути нерішучим в прийнятті рішень, тому що не захоче зачепити чиєсь почуття або налаштувати кого-небудь проти себе.
21. Ця людина може впасти в депресію, так як добре усвідомлює рани людей.
22. У нього може виникнути проблема з прийняттям чужих образ на себе.
23. Такі люди дуже довірливі.
24. Їх легко можна образити.
25. Їх можуть неправильно зрозуміти при їх спілкуванні з особами протилежної статі.
Приклад людей з таким даром: Мати Тереза, принцеса Діана, Святослав Вакарчук

Благовісник:

  • Може підбадьорювати, відповідати на психологічні потреби, спонукати застосовувати правильні дії.
  • Особливе обдарування - любить спілкуватися з усіма, практичний.
  • Сильно зацікавлений ​​в тому, щоб дати перші три практичних кроки у вирішенні проблем.
  • Є особистістю, здатною давати поради.
  • Є бажання і здатність бачити дефекти в характері людей. Хоче допомагати людям вирішувати їх проблеми.
  • Бачить цінність навіть у важких ситуаціях, так як розуміє, що випробування сприяють формуванню характеру.
  • Позитивний в своєму погляді на життя. Може бачити яким людина може стати, пройшовши через випробування.
  • Хоче бачити результати від зроблених кроків і дій.
  • Хороший слухач, тому після вислуховування, дає поради по проблемі.
  • Здатний побачити "корінь" проблеми.
  • Часто буде працювати з людиною до тих пір, поки той буде слухати його і діяти. Але якщо людина не діє по даній пораді, то часто впадає у відчай, "опускає руки" і починає допомагати іншій людині.
  • Йому важливо бути успішним. Він хоче, щоб люди, яким він допомагає, користувалися тим, що він каже.
  • Не любить «нудних» повчань.
  • Любить вивчати книги, які розкривають питання: "Як ...", що дають поетапні рішення.
  • Зазвичай благовісник позитивний в своєму погляді на життя. Він зміцнює людей, підбадьорюючи і спонукаючи їх зростати у своєму розвитку.
  • Любить вчити бути переможцями. Здатний розрізнити інтелектуальну зрілість людини і говорити до нього на його рівні.
  • Йому важко переносити невдачі і критику.
  • Він потребує терпіння, коли люди чинять опір його плану допомоги.
  • Не любить конфлікти, і часто буде намагатися уникати їх.
    Приклади людей з цим даром: Григорій Сковорода, Михайло Хома (Дзидзьо), Оксана Марченко (ведуча x-factor).

Пророк:


1. Проголошує істинні шляхи, відповідає на духовні потреби суспільства, концентрує нашу увагу на духовних принципах. Розрізняє добро і зло.

2. Пророк має гаряче бажання засудити погані справи вголос і не боїться це зробити.

3. Його рушійна сила - це закликати людей до пошуку істини.


4. Має надприродну здатність розрізняти погані наміри і характер інших.


5. Сміливий в проголошенні істини так, як він її бачить.


6. Він часто вірить у щось надприродне, що не можна пояснити логічно чи прорахувати...


7. Пророк дає послання в усній формі і викладає їх чітко і ясно.


8. Його особисті стандарти дуже суворі. Він ділить все тільки на "чорне або біле". Щось або вірно, або не вірно взагалі. У пророків рідко буває середина.


9. Він наполягає на тому, щоб люди показали якось зовні, що вони хочуть змінитися і те, що він говорить, це правда. Якщо вони цього не роблять, то він буде продовжувати звертатися до них з промовою або переконувати доти, поки вони не послухають. Він хоче бачити людей зміненими.

10. Зазвичай є дуже самодісциплінованим.


11. Йому набагато легше говорити до груп людей, ніж до окремих осіб.


12. Все робить від щирого серця.


13. Зазвичай самі бажають і хочуть, щоб і інші вказували на їх недоліки.


14. Часто заступники і завойовники душ.


15. Його не зачіпає критика і він може здаватися "товстошкірим" або байдужим до думок інших.


16. Може бути не дуже чутливим до почуттів інших.


17. Чи може бути дуже впертим і не йти на компроміс.


18. Дуже прямий і щирий і може здаватися що він вас засуджує.


19. Часто буде думати, що він має рацію, і буде доводити це!


20. Може ставити більше наголос на проблему, ніж на рішення, і, отже, може здаватися негативним.
21. Може бути нетерпимим до думок інших, особливо, якщо вони відрізняються від його думок.


22. Ви повинні бути обережні, щоб не стати тими хто постійно критикує і засуджує. Вам потрібно працювати над тим, щоб бачити хороші сторони в людях і ситуаціях.


Приклад людей з таким даром:

Тарас Шевченко, Степан Бандера, В'ячеслав Чорновіл, Сашко Білий, Кузьма Скрябін, Борис Німцов, Микола Коханівський.

Вчитель:


1. Відповідає на інтелектуальні потреби суспільства, спонукає нас до навчання. Володіє особливим розумовим даруванням. 2. Учитель любить вчитися і любить досліджувати.
3. Він знаходить велику радість в дослідженні, а потім в передачі того, чому він навчився.
4. Він звертає увагу на порядок і подробиці.
5. Він зацікавлений в значенні слів і обережний в їх використанні.
6. Дуже систематичний в організації свого матеріалу.
7. Він хоче прояснити і пояснити істину з великими подробицями.
8. Ставить великий наголос на точність концепції і доктрини. Зазвичай більш теоретичний, ніж практичний.
9. Зазвичай учитель краще викладає все на папері, ніж говорить.
9. Учитель викладає свій матеріал таким чином, що робить його простіше для читання і запам'ятовування. Він дуже систематичний і логічний.
10. Учитель наполягатиме на доказі або на "знанні джерела" перед тим, як він прийме нові знання.
11. Він щиро вірить, що вчення - це основа всього нашого життя.
12. Він цитує джерела, щоб довести свою точку зору.
13. Учитель буде уникати використання ілюстрацій, взятих не з достовірних джерел.
14. Він не буде виривати уривки з контексту.
15. Учитель може пишатися від свого знання.
16. Іноді вчитель може забути, що є хтось, хто може знати краще за нього. Він може занадто покладатися на свої власні знання та багато сперечатися там де це не потрібно.
17. Особливо не зацікавлений в тому, щоб бачити результати від навчання. Переважно зацікавлений в передачі інформації.

Приклади людей з таким даром: Василь Сухомлинський, Костянтин Ушинський, Іван Франко, Борис Грінченко.


Служитель:

1. Відповідає на практичні фізичні потреби людей. Підтримує роботу будь-якої діяльності в русі. Має особливе обдарування підвищеної фізичної активності.

2. Має величезне бажання відповідати на фізичні потреби людей.
2. Чітко знає, коли у кого-небудь з'являється фізична потреба.
3. Зазвичай він має підвищену фізичну активність, і буде змушувати себе працювати на межі своїх можливостей.
4. Службовець зазвичай добре працює своїми руками.
5. Службовці дуже жертовні. Вони будуть використовувати свої власні ресурси (гроші, матеріали, їжу та ін.) Для того, щоб виконати свою роботу.
6. Він черпає свою найбільшу радість з того, що він робить.
7. Іноді службовець буде настільки поглинений фізичними потребами людини, що пропустить його особисті потреби.
8. Він не може сказати "ні" фізичним потребам інших і, отже, може виснажитися.
9. Службовець може мати схильність нехтувати своїм інтелектуальним розвитком, тому що він дуже зайнятий роботою.
10. Він орієнтований на виконання короткочасних справ. Службовець хоче виконати роботу і перейти до наступного проекту. Він не дивиться на загальний план або на всю картину організації.
11. Службовець любить залучати інших, в свої проекти, і буде створювати у них почуття провини, якщо вони з ним не співпрацюють. Він може здаватися занадто наполегливим в тому, щоб залучати інших в свої проекти.
12. Службовець хоче працювати, покладаючись на свою власну швидкість дій і під своєю власною директивою.
13. Часто у службовця можуть виникати проблеми з передачею роботи іншим. Він, швидше за все, буде робити її сам.
14. Службовець не любить бюрократичний порядок і буде робити все, щоб уникнути його. Його мета - якомога швидше виконати роботу.
15. Може мати почуття образи, якщо його не цінують.
16. Наголоси на роботі можуть викликати зневагу своїх духовних потреб.
17. Він може розгубитися, якщо встановлюються будь-які обмеження в часі.
18. Швидкий у відповіді на будь-чиї потреби, але це не завжди добре для інших, бо ті не встигають отримати «життєвий урок», як раптом у них вирішується їхня проблема.

19. Він може стати "трудоголіком".
Приклади людей з таким даром: Роман Шухевич, Леонід Жаботинський.

Бізнесмен:


1. Ділиться матеріальними ресурсами, відповідає на матеріальні потреби оточуючих його людей. Має здатність заробляти гроші.

2. Має здатність накопичувати майно. Може робити мудрі вкладення.
2. Він має здатність купувати за найнижчою ціною і продавати за найвищою.
3. Любить підтримувати благодійні справи.
4. Хоче мати певну частину в тих справах, які він підтримує. Часто можна побачити людей з цим даром на позиціях директорів великих організацій.
5. Йому подобається давати анонімно. Він буде прагнути уникати розголосу при даванні.
6. Він буде використовувати свою фінансову допомогу іншим, щоб мотивувати інших теж допомагати нужденним.
7. Він отримує величезну радість, коли дізнається, що його подарунок був дуже влучним, бо потреба була значною. Він хоче, щоб його даяння були із значенням.
8. Йому необхідно, щоб його рішення віддавати підтверджувалися його друзями.
9. У нього є гаряча потреба віддавати.
10. Він хоче дарувати якісні подарунки.
11. Має сильну віру у свою власну винагороду за його щедрість.
12. Часто ощадливий в своїх власних витратах.
13. Сильно противиться, коли на нього тиснуть, щоб він давав.
14. Він може потрапити в рабство своїх власних матеріальних речей.
15. Може не поважати тих, хто не має такого ж сильного бажання досягати успіху, як він.
16. Його засмучує, коли він бачить, що фінанси витрачаються даремно.
17. Іноді може стати безмовним до прохань, тому що багато хто просить його про матеріальну допомогу.
18. Він може мати схильність покладатися на свою власну мудрість і здатність купувати, ніж на те, щоб порадитися з більш мудрішими за нього.

20. Його заклопотаність отримання великого прибутку може виглядати як матеріалізм.
21. Може мати схильність направляти більше уваги на тимчасові речі, ніж на духовні цінності.
22. Йому легше заплатити за виконання якоїсь роботи, ніж виконувати її самому.
Приклад людини з цим даром:


6. Начальствування або керівництво:
Залучений до організації або керівництва. Відповідає на організаційні потреби. Тримає людей в дисципліні. Здатний помічати здібності людей.
1. Керівник любить організовувати людей, заходи і ресурси.
2. Має здатність розрізняти обдарування людей і довіряти їм певну роботу, щоб вона була виконана.
3. Керівник має здатність побачити всю картину і здійснювати довгострокове планування досягнення мети.
4. Він людина дії, все доводить до кінця.
5. Чи може сміливо взятися за роботу в неорганізованої групі. Він не любить замішання і безлад.
6. Керівник бажає і здатний передавати відповідальність і владу.
7. Його будуть часто критикувати, але він легко переносить критику.
8. Керівник може тихо сидіти і слухати, як інші обговорюють проблему, потім підключитися до розмови і сказати шлях вирішення цієї проблеми.
9. Він жадає виконання найближчого завдання, щоб перейти до наступного проекту.
10. Добре справляється з виконанням роботи, перебуваючи під тиском.
11. Він становить всі свої плани і перевіряє ресурси перед тим, як приступити до здійснення проекту.
12. Любить використовувати карти і діаграми для візуального представлення цілей.
13. Спрямований на досягнення мети.
14. Керівник може мати тенденцію бути критикуючим, що засуджує і нетерплячим по відношенню до інших через їх нездатності або нестачі високих виконавських стандартів.
15. Керівник - зазвичай затятий прихильник виконання правил. Він може стати законником.
16. Може бути бездушним до почуттів людей, з якими він працює.
17. Він може нехтувати своєю сім'єю заради виконання своїх обов'язків.
18. Керівник може настільки добре все запланувати і організувати, що може не покладатися на надприродне втручання і допомогу Бога.
19. Він переважно орієнтується на завдання, а не на людей.
20. Їх агресивне ставлення може розглядатися як негативне ставлення чи гордість.
Приклад людини з цим даром:

Богдан Хмельницький

Тіна Кароль - тип Наставник
Тіна Кароль - тип Наставник

Інформація про майстра

Мене звати Олександр Шиманський. 10 років тому я познайомився із соціонікою - цікавою типологією людей, яка пояснювала мені поведінку людей та відмінність у стосунках між ними.

За цей час я багато чого пізнав, отримав цілий ряд здобутків у намаганні пояснити всі закономірності вродженої природи людей та взаємостосунків між ними, провів кількасот індивідуальних соціонічних консультацій і зараз я хочу допомогти Вам зрозуміти, хто Ви є.

Навіщо потрібно знати свій вроджений соціотип?

Знання власного соціотипу та соціотипів інших людей дає можливість краще зрозуміти самого себе, свої сильні і слабкі сторони, спрямувати себе у підходящу сферу зайнятості, краще зрозуміти поведінку і мотивацію інших людей, гармонійніше побудувати стосунки в сім'ї, в колективі, з власним оточенням, допомогти сформувати команду однодумців, знайти свою доповнюючу половинку (дуала).

Теоретичні основи соціоніки

Соціоніка - теорія інформаційного обміну в психіці людини та в людському суспільстві (у вужчому значенні - теорія психологічної сумісності між різними психічними типами). Ключовим терміном соціоніки є поняття «соціотипу», як певної структури психіки, яка визначає в людині певний набір рис характеру.

Історія:

Історія теорії, що отримала згодом назву «соціоніка» почалась ще в другій половині 60-х років, коли Аушра Ауґустінавічюте зацікавилась питанням: «Чому хороші люди, навіть при наявності взаємного бажання, так часто не можуть порозумітись між собою». Ознайомившись із рядом різноманітних типологій особистості, Ауґуста вирішила поєднати ідеї швейцарського психолога, основоложника аналітичної психології, Карла Густава Юнга з ідеєю польського психіатра Антонія Кемпінського про інформаційний метаболізм (подібно до того, як тіло людини потребує потребує їжі у вигляді продуктів в певних співвідношеннях, психіка людини також потребує «їжі» у вигляді різної інформації, а нестача інформації певного типу пригнічує психіку і навіть може призвести до хвороб психіки).

Офіційним часом «народження» соціоніки вважається 1980-й рік, коли була опублікована перша робота з цієї дисципліни.

Майже одразу соціоніка «пішла в народ» - неформальні клуби і гуртки з її вивчення почали виникати у різних частинах Радянського Союзу (Вільнюс, Ленінград, Київ, Новосибірськ та ін.). Однак досить швидко із загальної маси віділилася київська школа соціоніки, що стала безумовним інтелектуальним лідером соціонічної спільноти до початку 2000-х рр., й по нині залишаючись неформальною столицею соціоніки.

На сьогоднішній день соціоніці присвячено більше двох тисяч робіт, близько трьохсот спеціалістів ведуть активну дослідницьку діяльність, видається п'ять спеціалізованих журналів.

Соціо́н - одне з ключових понять, що позначає систему з усіх 16 соціотипів.

Соціотип (соціонічний тип, також використовується назва тип інформаційного метаболізму (ТІМ))- центральне поняття соціоніки, що позначає вроджену і незмінну впродовж життя структуру психіки, яка визначає спосіб взаємодії психіки з інформацією.

Постулати соціоніки:

Стосунки між людьми можна прогнозувати. Ці стосунки утворюються між 16 типами особистості, до одного з яких належите також і Ви.

Тип особистості (соціотип) не змінюється ні через день, ні через рік. Психологічний тип - це дещо інше, ніж виховання людини, її культурний рівень, її професія: це спосіб обміну інформацією та діями з навколишнім світом. Кожен тип має не тільки сильні, але і слабкі риси - досконалість в одніх доводиться "відшкодовувати" через недосконалість в інших. Іноді представники одного типу виглядають як близнята - хоча вони навіть не родичі. Можливо, тип запрограмований генетично.

В соціоніці вважається, що стосунки більш залежать від типу особистості, ніж від виховання. Проте в психології існують різні теорії міжособистісних стосунків. Багато хто з психологів дотримується думки, що характер людини на стосунки не впливає, а все залежить лише від культурного і соціального рівня, виховання, професії тощо.

Соціоніка розрізняє стосунки між типами за ступенем комфортності. Наприклад, стосунки двох тотожних типiв далеко не завжди гарні. Розуміючи один одного з півслова, вони також однаково слабкі перед однаковими проблемами, тобто взаємодопомога у таких парах низька. Проте стосунки двох цілком різних типів ще гірші. Вони призводять до постійних конфліктів. Де ж "золота середина"?

Це дуальність - відношення психологічного доповнення. Соціоніка поділяє 16 типів на 8 доповнюючих, або дуальних пар. Такі пари - найбільш стійкі на близькій дистанції, тобто, наприклад, у сім'ї.

Головні сфери застосування соціоніки:

*педагогіка (вивчення взаємодії поміж викладачем та студентом/учнем, проблеми засвоєння учбового матеріалу),

*сімейне консультування (шлюб та розлучення, проблеми віку),

*кадрове консультування (професійна орієнтація, сумісність у робочому колективі, стратегія підприємства на базі типів співробітників),

*фундаментальні наукові дослідження (математичне моделювання, генетика, психофізиологія, морфологія - зовнішні параметри соціонічних типів), психологичні ігри та тренінги.

Шахи - чудова гра з давньою історією, сьогодні це популярний вид спорту, яким захоплюються мільйони людей у ​​всіх куточках планети, поряд з цим це прекрасний тренажер для мозку, що значно збільшує його інтелектуальні здібності.

Користь гри в шахи значна і багатогранна, це відзначали багато видатних діячів протягом багатьох століть. В шахи грали відомі політики, філософи і вчені, ними захоплювалися письменники, художники і музиканти. Примітно те, що в процесі гри в шахи йде одночасна і синхронна робота відразу двох півкуль мозку, в гармонійному розвитку якого і полягає основна користь шахів.

Користь шахів для розвитку дитини

У 1798 році Бенджамін Франклін сказав: «Так само, як ограновування алмазу перетворює його в діамант, заняття шахами дозволяють розкрити розумові здібності». Цією захоплюючою грою з давньою історією, яка сьогодні вважається вид спорту, захоплюються мільйони людей у ​​всіх куточках планети. Ми вирішили нагадати батькам про те, як навчання цій грі впливає на інтелект і характер дітей. Спосіб відволіктися від комп'ютера (телевізора) Останнім часом і лікарі, і вчителі, і батьки б'ють на сполох. Діти перестають грати у дворі - не грають в догонялки або «козаки-розбійники», дівчата не стрибають через скакалку або ще недавно популярні гумки. Чому забуто так багато ігор і розваг, через які раніше дітей не можна було закликати додому, навіть щоб повечеряти? Сьогодні весь вільний час у них забирають комп'ютерні ігри або «спілкування» в соціальних мережах. Розумні батьки, прагнучи виховати з дитини самостійну і успішну людину, намагаються обмежувати час, проведений дитиною за комп'ютером. А для цього намагаються заповнити вільний час заняттями в спортивних секціях, возять в музичну або художню школу. Ще один відмінний спосіб уникнути інтернет-залежності - це навчити дитину грати в шахи. Ця гра приносить дітям багато радості, в той же час має великий вплив на їх розумовий і психічний розвиток. Розвиток логіки і просторової уяви. Завдяки шахів в роботу включається ліва півкуля мозку, що відповідає за логічний компонент, побудова грамотних і послідовних ланцюжків. Зверніть увагу: в школах уроків логіки немає, а заняття шахами з перших же днів знайомства з ними вчать дітей логічно мислити і міркувати. Не менш значима і робота правої півкулі, яка відповідає за моделювання та створення можливих ситуацій, що впливає на розвиток просторової уяви. Уміння передбачати і прогнозувати події, прагнення прорахувати всі можливі варіанти та наслідки гри, вміння приймати оперативні рішення і робити значні вирішальні ходи - ось основні навички, які отримує шахіст.

Тренування пам'яті і концентрації уваги - під час занять шахами у дитини виробляється посидючість, оскільки вона концентрує увагу на одному процесі. Особливо важливо навчання грі в шахи гіперактивних дітей, які насилу можуть всидіти п'ять хвилин на місці. Вони стають спокійнішими, врівноваженімище. Мнемічні процеси також інтенсивно використовуються в шахах, оскільки гравець використовує як довгострокову, так і оперативну пам'ять, використовуючи при цьому візуальну, цифрову, колірну стимульную інформацію. Експериментально підтверджено, що у дітей, що грають в шахи, швидкість інтелектуальної реакції стає вище. У них поліпшується успішність в школі, особливо з точних наук. Ці факти беруть до уваги педагоги всього світу. У деяких країнах шахи навіть є обов'язковим шкільним предметом (Іспанії, Німеччини, Китаї, Мексиці, Лімі, Японії), а десь їх тільки починають активно впроваджувати в області дитячої освіти та виховання (США, Канада, Угорщина, Польща, Швеція і деякі інші європейські держави).

Привчання до самостійності і відповідальності

Дитина вчиться самостійно мислити логічно і осмислено приймати рішення. Навіть, здавалося б, прості рішення (якою фігурою зробити хід) привчають дітей до самостійності і відповідальності. У них формуються загальні навички планування дій, які необхідні вже в дошкільному віці, щоб діти вчилися правильно планувати свій час, стратегічно мислити і досягати цілей. На жаль, багато хто з нас часто лише запізніло згадують приказку «сім разів відміряй, один - відріж». А ось шахи навчать дітей не брати поспішних рішень, бо вони часто є помилковими. Статистичний аналіз доводить, що з числа людей, які вміють грати в шахи, виростають багато видатних фахівців, вчених і керівників великого державного масштабу.

Творче самовираження

Одним з найважливіших якостей шахів є те, що вони можуть стати школою творчості для дітей, своєрідним виходом з самотності і активний дозвіллям, який дозволяє втамувати спрагу спілкування і самовираження. Граючи з суперником, дитина поступово починає грати і з самим собою - і приходить до висновку, що моделювати ситуації і наслідки ходів в розумі куди ефективніше, ніж відчувати їх безпосередньо на практиці. Таким чином, мозок поступово починає працювати не тільки на запам'ятовування і відтворення інформації, але і на пошук оригінальних ідей і нестандартних рішень для досягнення бажаного результату.

Формування характеру

Починаючи захоплюватися шаховими партіями в ранньому віці, дитина отримує потужний поштовх розвитку - як в інтелектуальному, так і в особистісному плані. Шахи допомагають позбутися від сором'язливості: діти, які починають заняття «тихі» і бояться зайве слово сказати, швидко розкриваються: стають товариськими, проявляють наполегливість і цілеспрямованість. Завдяки своїй спортивній складовій шахи загартовують бійцівський характер: у дитини формуються такі риси як емоційна стійкість, тверда воля, рішучість, бажання перемагати і прагнення до перемоги. При цьому ураження, які неминуче осягають будь-якого гравця, вчать його стійко і гідно переживати програш, бачачи в ньому нову можливість для розвитку, ставитися до себе самокритично і аналізувати власні вчинки, витягуючи потрібний і цінний досвід.

Ну а тепер подивимося, що, крім почуття перемоги над противником і задоволення від гарної гри, дають шахи людині:

Загальна тренування

• Логіка

• Аналіз і планування

• Пам'ять

• Концентрація і увага

• Загартування волі і характеру

• Розвиток цілеспрямованості

• Розвиток здатності до навчання

• Розвиток творчих можливостей

• Уміння мислити системно і нестандартно

Підводячи підсумки

Отже, ми детально розібралися, що розвивають шахи у дітей і дорослих. Можна сміливо стверджувати, що ця гра корисна в будь-якому віці. Адже, на відміну від фізичних навантажень, у шахів немає протипоказань. Вони доступні і для здорового, і для хворої людини. Займатися ними можна в будь-якому віці. Звичайно, краще починати освоювати настільки мудру гру в ранньому дитинстві. В принципі, це ж можна сказати про більшість видів спорту.

Запрошуємо Вас на групові та індивідуальні заняття з майстром спорту з шахів Олександром Шиманським

098 333 07 12

bestway@ukr.net